Trening siłowy z użyciem kettlebell

Ostatnio w świecie przyrządów i maszyn sportowych bardzo popularnym artykułem stał się kettlebell. Dziś można go znaleźć na każdej siłowni i to wielu wersjach, różniących się od siebie przede wszystkim wagą. Czym jednak są w ogóle te niepozorne odważniki i jak należy z nimi trenować, aby osiągnąć dobre efekty?

Kettlebell od Apus Sports

Czym jest kettlebell?

To średniego rozmiaru odważnik, który swoim kształtem przypomina lekko kanciastą kulę. Zawsze zawiera praktyczny uchwyt, który należy złapać przed wykonaniem ćwiczenia. Choć niektórym wydaje się, że odważniki tego rodzaju musiały zostać wynalezione niedawno, bo dopiero od paru lat widuje się je na siłowniach, w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Odkryto je już w XVIII wieku, choć wtedy były stosowane głównie przez przygotowujące się do bitew wojska.

Jak wykonać trening z użyciem kettlebells?

Każdy, kto uczęszcza na dowolną siłownię, jest w stanie wykonać taki trening, bo w swoim klubie fitness na pewno znajdzie opisywany w tym artykule sprzęt sportowy. Rozpoczynając swoją przygodę z nowym przyrządem, najlepiej wybrać dla siebie ten lekki, którego masa nie przekroczy kilkunastu kilogramów. Zazwyczaj ćwiczenia z kettlebell polegają na huśtaniu odważnikami. Należy wziąć je w ręce i wymachiwać nimi między nogami, nad głową czy tuż obok ciała.

Dlaczego warto ćwiczyć w ten sposób?

Chociaż najczęściej wykorzystywanymi sprzętami sportowymi są po prostu sztangi i hantle, kettlebell ma nad nimi sporą przewagę. Ćwicząc z nim, człowiek musi cały czas utrzymywać odpowiedni balans, dlatego bez przerwy spina swoje mięśnie brzucha, nie dając im nawet chwili wytchnienia. Przy okazji pracuje nad swoją równowagą i wzmacnia wszystkie partie sylwetki, nawet gdy w teorii tylko jego ręce wymachują obciążnikami. Taki trening daje fantastyczne efekty.

Sprzęt na siłownię nie musi być wcale ogromny, taki jak sztangi, jeśli ma być efektywny. Nawet mając w swoim domu kilka omówionych obciążników, można bez problemów przeprowadzać treningi górnej i dolnej partii ciała.

Pages:
Edit