Trening pleców na wolnych ciężarach

Żeby zbudować odpowiednią masę mięśniową pleców konieczne są regularne treningi siłowe podczas których wykorzystuje się między innymi wolne ciężary, jak również masę własnego ciała.

Ćwiczenia z użyciem hantli czy też sztangi z odpowiednim obciążeniem, stanowią podstawę treningu pleców zarówno osób początkujących, jak również zaawansowanych w treningu siłowym. Są idealne do budowania siły i masy mięśniowej grzbietu. Hantle oraz sztanga z odpowiednim obciążeniem to sprzęt, który idealnie sprawdzi się podczas treningu pleców.

Jak właściwie przygotować się do treningu

Hantle hexagonalne od Apus Sports

Odpowiednio ułożony plan treningowy, właściwie zbilansowana dieta i mentalne nastawienie na wysiłek fizyczny stanowią podstawy udanego treningu siłowego, który koniecznie musi być zawsze poprzedzony rozgrzewką. Kilka minut intensywnych ćwiczeń cardio i rozciągających jest wręcz koniecznością. Plecy są tą partią mięśniową, którą należy trenować na różne sposoby i pod różnymi kątami, tak, aby zaangażowane były wszystkie mięśnie grzbietu. Niezwykle ważna jest także technika ćwiczeń i odpowiednie obciążenie. Właściwa praca łopatki znacząco wpływa na rozwój mięśni pleców i na tym należy się przede wszystkim skupić.

Jakie ćwiczenia najlepiej rozwijają plecy

Wiosłowanie hantlami w opadzie tułowia to jedno z najlepszych ćwiczeń z wolnymi ciężarami, które doskonale rozwija mięśnie grzbietu. Angażuje ono praktycznie wszystkie partie mięśniowe pleców, pod warunkiem, że jest prawidłowo wykonywane. Podczas tego ćwiczenia należy lekko pochylić sylwetkę do przodu i ugiąć kolana tak, aby kręgosłup był skierowany do podłoża maksymalnie pod kątem 45 stopni. Hantle trzymamy neutralnym chwytem, palce są skierowane w stronę tułowia, podobnie ramiona, które są powinny być wyprostowane i prostopadle ustawione do podłoża. Ćwiczenie wykonuje się powoli, podczas wdechu podciągamy hantle do brzucha uginając łokcie, a następnie wydychając powietrze opuszczamy je do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wymaga odpowiedniej ilości powtórzeń w kilku seriach i może być również z powodzeniem wykonywane ze sztangą. Poniżej film z instrukcją jak wykonać ćwiczenie przy pomocy sztangi

Po zakończonym treningu nie można zapomnieć o pełnowartościowym, bogatym w białko posiłku, jak również zapewnić mięśniom przynajmniej 24 godzinny wypoczynek.

Apus-Sports

Pages:
Edit