Skakanie na skakance

Skakanka

Skakanka to narzędzie wykorzystywane w sporcie, gdzie jeden lub więcej uczestników przeskakuje przez linę w taki sposób, aby przebiegała ona pod nogami i nad głową.

Wielu ludziom skakanie na skakance kojarzy się z zabawą z czasów dzieciństwa. Nic bardziej mylnego! Użycie skakanki jest jednym z lepszych sposobów na urozmaicenie treningu cardio. Ćwiczenia ze skakanką pozwalają na spalanie około 1300 kalorii na godzinę, co jest jednoznacznym argumentem, że jest to skuteczny sposób na stopienie tłuszczu.

Skakanie na skakance pozwala na spalanie więcej kalorii w porównaniu do ćwiczeń na siłowni. Poza tym nie trzeba wychodzić na zewnątrz, ponieważ bez przeszkód można skakać w dowolnym miejscu, na przykład w domu. Jest to jedna z najtańszych form ćwiczeń, ponieważ skakankę można kupić nawet za kilka złotych.

Zalety skakania na skakance

Apus-Sport Skakanka

Skakanka od Apus-Sport

Ćwiczenia ze skakanką mają wielce zalet. Taka forma ruchu pomaga wzmocnić mięśnie, ponieważ jest to ćwiczenie oparte na obciążeniu własną masą ciała. Poprawia równowagę, koordynację i zwinność. Większość sportowców wykorzystuje skakanki w codziennym treningu.

Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń do treningu wytrzymałościowego. Ćwiczenia szczególnie rozwijają uda i mięśnie łydek oraz ramiona. Badania wykazują, że skakanie powoduje niższe ciśnienie i jest mniej obciążające stawy w porównaniu z bieganiem. Wzmacnia zdrowie układu sercowo-naczyniowego, ponieważ poprawia tempo bicia serca. Jest to korzystne dla pacjentów cierpiących na nadciśnienie.

Jak zacząć?

Pierwszą rzeczą, którą należy wykonać przed rozpoczęciem skakania, jest dopasowanie długości skakanki. W tym celu należy dopasować ją trzymając uchwyty na każdym końcu, jeden uchwyt w każdej ręce, po bokach.

Najczęstszym stylem skakania są podwójne skoki. Technika ta jest często wykonywana z dużą prędkością i spala najwięcej kalorii. Intensywność skoków podwójnych może się zmieniać w zależności od prędkości i stopnia skoku. Skacząc wyższej, ale w wolniejszym tempie skutecznie wzmacniają się mięśnie. Z drugiej strony, niskie i szybkie skoki to idealny trening wytrzymałości.

Pages:
Edit