Pas treningowy – odpowiednia ochrona kręgosłupa podczas ćwiczeń siłowych

Jeżeli kiedykolwiek byłeś chociaż przez chwilę w strefie wolnych ciężarów na siłowni, zapewne mogłeś zauważyć, że niektóre osoby (nawet kobiety!) stosują dziwne pasy, które oplatają brzuch i wzmacniają kręgosłup. Nie jest to pas, który ma uciskać, wspomagać odchudzanie czy inne wymysły. To najzwyklejszy pas treningowy, który służy po to, by chronić najważniejszą część układu kostnego, jakim jest kręgosłup.

Wszelkie problemy z kręgosłupem mogą skończyć się na stole operacyjnym, a nawet doprowadzić do paraliżu. Choć ta część układu kostnego jest bardzo wytrzymała, w końcu całe życie daje oparcie kolejnym kościom i organom to jednak należy być przy nim ostrożnym. Przecież nie raz można było usłyszeć o tragicznych konsekwencjach złego, niewłaściwego podnoszenia ciężarów – nawet tych małych, dlatego też, wchodząc w strefę wolnych ciężarów, warto mieć ze sobą pas treningowy. Chcesz wiedzieć na czym polega jego fenomen i gdzie pomaga oraz.. dlaczego?

Pas treningowy od firmy Apus

Pas treningowy od firmy Apus

Pas treningowy by wzmocnić kręgosłup

 

Jak już zostało wspomniane, kręgosłup wymaga odpowiedniej ochrony, a chcąc podnosić ciężary, trzeba bezwzględnie się tego trzymać. Stąd pas treningowy będzie świetnym rozwiązaniem. Zwykle jest wykonany ze skóry – i szczególnie takie polecamy, oplata zazwyczaj brzuch (w talii) i kręgosłup w miejscu, które jest narażone najczęściej na problemy – lędźwiowym. To tutaj wszystkie mięśnie kręgosłupa działają, gdy podnosi się ciężary, dlatego miejsce nie jest przypadkowe! Pas treningowy powinno się zakładać nie tylko przy podnoszeniu sztangi z obciążeniem, ale i przy hantlach czy nawet ćwiczeniach przy niektórych maszynach.

Po co właściwie stosujemy pas treningowy?

 

Czy nie ma innego rozwiązania, aby wzmocnić kręgosłup? Jest – posiadanie żelaznych mięśni, ale do tego trzeba jakoś dojść bez kontuzji, prawda? Poza tym, nosząc tego typu wyposażenie, zmniejszamy szansę na urazy, które w tej dziedzinie sportu, są dosyć powszechne. Wszystko to można sobie wyobrazić. Na kilkanaście kręgów, które tworzą cały kręgosłup, jest nakładane strasznie duże obciążenie plus ciężar naszego ciała. Szczególnie w odcinku lędźwiowym. Mając matematykę do dyspozycji, można też stworzyć wzory i zależności. Na każdy centymetr ciała działa jakaś siła – im większe obciążenie, tym większa siła, chyba logiczne. Tym samym, przy prostych ćwiczeniach z hantlami w pozycji siedzącej, nacisk na centymetr kwadratowy może wynosić nawet trzykrotność masy ciała! Dlatego jak widać – pas treningowy jest niemal niezbędny!

Michał Karmowski wypowiada się na temat noszenia pasa. Polecamy:

Pages:
Edit