Podstawowe ćwiczenia z wykorzystaniem młota treningowego

Młot treningowy - ćwiczenie

Młot treningowy nie jest bardzo popularnym przyrządem do ćwiczeń, ale na pewno warto po niego sięgnąć! Jest to bowiem przyrząd, który pozwala wyrobić mięśnie, ale też wpływa na dynamiczność.

Młot treningowy od Apus Sports

Przykładowy młot treningowy

Młot treningowy – kiedy warto po niego sięgnąć?

Młot treningowy nie jest zbyt popularnym przyrządem, który można z łatwością znaleźć w siłowniach. Jest on jednak bardzo popularny wśród osób, które walczą wręcz, dlaczego tak jest? Przede wszystkim dlatego, że młot, jak żadne inne narzędzie czy sprzęt, wyrabia szybkość oraz zwinność, a także siłę dynamiczną. Jest on więc doskonały przed treningiem, jako sposób na poprawienie tych cech.

Po młot treningowy można jednak sięgnąć także w innych sytuacjach. Dobrze wpływa on na pracę ramion i wzmacnia mięśnie klatki piersiowej oraz pleców. W zależności od wykonywanych ćwiczeń wpływa on także dobrze na inne grupy mięśni.

Ważny jest wybór odpowiedniego młota. Niektórzy polecają zakup młota budowlanego, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Takie młoty, chociaż podobne w wyglądzie do młotów treningowych, nie są odpowiednio wyważone i nie są dostosowane do długotrwałego trzymania ich w dłoniach.

Najlepsze ćwiczenia z młotem treningowym

Najlepsze ćwiczenia z młotem treningowym, jakie można wykonywać samodzielnie lub na dostosowanej do tego siłowni, są ćwiczenia polegające na standardowym uderzaniu. Za cel może posłużyć opona i jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ guma niweluje wpływ uderzenia. Podstawą są dwa rodzaje ćwiczeń. Pierwszym z nich jest ćwiczenie, w którym staje się naprzeciw opony i uderza się młotem z góry, ruchem znad głowy. Jedna dłoń pozostaje nieruchoma, a druga przesuwa się do góry i do dołu. Ćwiczenia robimy na zmianę. Serie możemy liczyć albo od ilości uderzeń na każdą rękę lub na czas np. 2 min i zmiana ręki.

Poniżej znajdują się przykładowe ćwiczenia z użyciem młota trenignowego:

 

Innym ćwiczeniem z młotem treningowym jest uderzanie opony z boku. Ciało należy lekko skręcić w prawo lub w lewo, a następnie z całej siły uderzyć oponę. Ćwiczenia z młotem są ćwiczeniami siłowymi, więc należy je wykonywać w krótkich, aczkolwiek intensywnych seriach.

Pages:
Edit