Lina treningowa – czym jest i jak jej używać

Prawdziwe wyzwanie dla ciała i umysłu zaczyna się wtedy, gdy musisz wyjść ze swojej strefy komfortu. Porzucenie wygodnej kanapy dla sali treningowej to pierwszy krok do sukcesu, drugim jest dobór odpowiednich ćwiczeń do usprawnienia formy. Liny treningowe są innowacyjnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy nie boją się wysiłku. Dzięki ćwiczeniom z liną treningową osiągniesz upragnioną kondycję oraz raz na zawsze pożegnasz przykre kontuzje.

Czym jest lina treningowa?

Lina treningowa stanowi nie lada wyzwanie nawet dla trenerów fitness. Sprzęt jaki będzie Ci potrzebny do rozpoczęcia ćwiczeń znajdziesz w każdym sklepie ze sprzętem sportowym. Liny różnią się od siebie średnicą, długością oraz materiałem, z którego są wykonane. Linę treningową z powodzeniem wykonasz sam w domu – potrzebna Ci będzie lina sznurowa o średnicy około 40 mm i długości 8-10 m. Końce liny oklej taśmą izolacyjną dla lepszej przyczepności liny do dłoni.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Rozpoczynając trening z linami nastaw się na wzmożony wysiłek – od teraz potrzebujesz więcej siły i wytrzymałości do wykonywania ćwiczeń. Podczas treningu będziesz korzystał z pracy wielu różnych mięśni jednocześnie, co stanowi Twój przepis na sukces.

  • Falowanie linami – linę opleć na pionowym słupku, stań w lekkim rozkroku uginając odrobinę kolana. Zaciśnięte na linie pięści unieś na wysokość bioder. Naprzemiennie unoś i opuszczaj ręce, falując liną. Przyspiesz dopiero wtedy, gdy złapiesz rytm.
  • Uderzenia liną – lina oraz pozycja Twojego ciała powinny być w takim samym położeniu jak w poprzednim ćwiczeniu. Ugnij bardziej kolana, a pięści unieś wysoko nad lewe ramię. Użyj całej siły, aby uderzyć liną po skosie, w dół i w prawo. Powtórz ćwiczenie zmieniając stronę ciała. W tym ćwiczeniu istotne jest wygenerowanie odpowiednio dużej siły we właściwym momencie.
  • Więcej szalonych ćwiczeń z liną:

O czym warto pamiętać?

Podczas ćwiczeń z liną treningową nie zapominaj o zmianie kierunków. Często zmieniaj kąty, aby angażować do pracy różne mięśnie. Dopasuj opór liny do własnych możliwości. Im bliżej słupka staniesz, tym większą siłę będziesz musiał przyłożyć, aby poprawnie wykonać zadanie.

Pages:
Edit