Czym jest Crossfit – podstawowe narzędzia i ćwiczenia

Crossfit

Crossfit podbija polskie siłownie. Te zajęcia grupowe mają listy zapełnione już w pierwszych minutach i tworzą się kolejne kluby sportowe, które skupiają się wyłącznie na tego typu treningach. Czym zatem jest crossfit? Czy to rzeczywiście tak ciekawy sport, który będzie zalecany niemal każdemu? Poznaj tajniki, podstawowe narzędzia oraz ćwiczenia, które wykonasz w ramach treningów crossfitowych!

Treningi crossfitowe charakteryzują się wieloma prostymi zasadami. Jednakże to, że są proste, nie oznacza, że możemy je sobie pominąć. Właśnie nie! To od nich zależy skuteczność naszego treningu, dlatego zanim przejdziemy do pojęć, narzędzi czy ćwiczeń, trochę teorii.

Czego nie wolno zapominać przy treningach crossfit?

Przede wszystkim, najważniejsze są plany treningowe. Nie wolno korzystać z cudzych, ponieważ podczas ćwiczeń będziemy korzystać z obciążenia, a jak wiadomo, każdy ma inne możliwości, siłę mięśni. Dlatego przed pierwszym złapaniem sztangi, trzeba poświęcić nieco czasu z trenerem personalnym, aby zapoznać się ze sprzętem i zasadami użytkowania. Ponadto, przy ćwiczeniach trzeba utrzymywać stałe tętno – nie jest to proste przy pierwszych treningach, ale też nie niemożliwe do wykonania!

Crossfit to trening, który angażuje każdą partię ciała, wykorzystuje do tego różnorodny sprzęt, a czasami po prostu własne ciało. Tempo ćwiczeń może być zróżnicowane, wszystko zależy od trenera, jednak podstawową zasadą jest wcześniejsze utrzymanie stałego tętna. Dlatego każdy trening zaczynamy od… odpowiedniej rozgrzewki i rozciągania. Następnie przechodzimy do ćwiczeń – im ciekawsze, bardziej różnorodne, tym lepiej dla naszego ciała. Celem treningów crossfitowych jest gibkość, szybkość, wzmocnienie, koordynacja ruchowa.

Nie rób rzeczy niemożliwych

Dużo osób podczas treningów crossfitowych popełnia podstawowy błąd – starają się na siłę przekraczać własne możliwości. Jest to błąd. Trzeba dać sobie czas i sukcesywnie poszerzać horyzonty. Nigdy nie wolno ćwiczyć do końca swoich mięśni, które później będą bolały, ciało szybko będzie obciążone, a kolejne treningi po prostu nie będą już sprawiać ani radości, ani satysfakcji. Dlatego odpowiedni plan pod własne możliwości to podstawa! Nie przesadzajcie też z liczbą treningów, bo czasami – co za dużo, to po prostu nie zdrowo.

Pages:
Edit